تازه های مدیریت, یادداشت ها

یادداشت شماره 11:هشت اصل اساسی در تحول و تعالی نوآوری

هشت اصل اساسی در تحول  و تعالی نوآوری :

The eight essentials of innovation

عوامل استراتژیک و سازمانی چیزی است که رهبران و نوآوران موفق در شرکتهای بزرگ را از بقیه حوزه ها جدا می کند. عدم قطعیت مداوم در محیط تجاری مدرن ، مدیران را ملزم به یافتن جایگزین های مناسب برای بقا و توسعه یک کسب وکار می کند. خلاقیت و نوآوری در ارتباط با توسعه مهارتها در سازمانها اهمیت فزاینده ای دارد و بر نقش مهمی که پرورش خلاقیت در مدیریت برای عملکرد موثر نوآورانه ایفا می کند ، تاکید می کند. هیچ رازی در میان نیست، باید اذعان کرد که نوآوری برای شرکت های باسابقه و بزرگ دشوار است. در عصر تحول دیجیتال ، سرعت تغییرات به سرعت بالا رفته است ، بنابراین شرکت ها باید از این عوامل استراتژیک ، خلاق ، اجرایی و سازمانی برای نوآوری موفقیت آمیز استفاده کنند.

 

هشت اصل اساسی در تحول  و تعالی نوآوری

 

به طور کلی ، آنها مجریان بهتری نسبت به مبتکران هستند اما بیشتر آنها از طریق خلاقیت و تغییر دهندگان بازی کمتر از سایرین در بهینه سازی مشاغل موجود و تغییر مدلهای کسب وکار چابک موفق می شوند. اگر شرکتها این ضروریات را  به روش خودشان ، مطابق با بستر و زمینه خاص ، تواناییها ، فرهنگ سازمانی و اشتیاق برای ریسک ، جذب کرده و به کار ببرند، می توانند این احتمال را افزایش دهند که آنها نیز ، جرقه از دست رفته نوآوری را دوباره احیا و زنده کنند. سازمان ها در شرايط پيچيده، نيازمند نوآورى و توسعه مستمر آن در سازمان هستند و بدون شناخت و توجه جدى به عوامل برون سازمانى تأثيرگذار بر توسعه نوآورى، نمى توانند بر پيچيدگى ها و محيط پرتلاطم رقابت فعلى غلبه نمايند. بدون شناخت تمامى عوامل، ابعاد و مؤلفه هاى آن و داشتن مدلى علمى، يكپارچه و جامع، امكان دستيابى به توسعه نوآورى در اين سازمان ها غير ممكن است. جدول زیر ابعاد اصلی این عوامل را معرفی می کند .

 

هشت اصل اساسی در تحول  و تعالی نوآوری

 

شرکت های بزرگ به راحتی توانایی اینکه خود را به عنوان نوآوران پیشرو  احیا کنند، ندارند. بسیاری از روالهای ثابت و عوامل فرهنگی می تواند مانع جاریسازی درست این مسیر شوند.برای کسانی که تلاش می کنند ، تعالی نوآوری اغلب در حاصل یک تلاش چند ساله و با برنامه بوده و در گرو درگیر کردن بخشهای سازمان متجلی خواهد شد. تجربه و تحقیقات ما نشان می دهد که هر شرکتی که به دنبال این سفر است ، با مطالعه دقیق و جذب مناسب شیوه های نوآوران پیشرو با عملکرد بالا ،  (با رعایت اصول فوق) احتمال موفقیت خود را به حداکثر می رساند. روی هم رفته ، این موارد یک سیستم عامل ضروری برای نوآوری در ساختار سازمانی و فرهنگ هر شرکت به حساب می آید.

 

توجه : ادامه بررسی این موضوع از همین طریق معرفی و منتشر خواهد شد .   

ترجمه و گردآوری : دکتر حمید رضا خدمتگزار

مشاور ، مدرس و طراح دوره های تعالی و توسعه سازمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *